korte update.

19 september 2017 - Bourke, Australië

even een korte update. Sinds zondag zijn we eindelijk klaar met werk! We hebben er van genoten eindelijk vaarwel te kunnen zeggen en onze reis te kunnen gaan vervolgen!
In de tussentijd natuurlijk wel gewoon best druk gebleven. De bus kon een herinrichting gebruiken, die is er een stuk gezelliger op geworden en we hebben zowaar ruimte over :o. De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Wassen moesten gedraaid worden, zodat we een frisse start konden hebben op de verdere reis. Alles weer fris en fruitig.
Ook hebben we eindelijk eens tijd gehad een rondje door het dorp te lopen/rijden, gewoon om alles eens even goed te bekijken en te fotograferen. We hebben zo veel mogelijk beide kanten van Bourke laten zien, zowel het nettere stadscentrum, als de minder nette huizen.... Kijk zelf maar of dat gelukt is.

Eindelijk tijd om te genieten van de omgeving en van alles wat er voorbij de horizon ligt. We begonnen met mount oxley, een berg zo’n 40km van Bourke vandaan. En tevens de enige in de omgeving! De weg was de eerste 25km geasfalteerd maar daarna ging het over op een onverharde “hobbel de bobbel” weg. Ons lieve busje schudde zo hard al ie kon en dit was dan ook een ware test! Maar ook deze heeft hij doorstaan! Onderaan de berg was een smal weggetje die naar boven liep die gelukkig wel verhard was. Echter kon je hier niet met 2 autos langs elkaar... Drie maal raden, we kwamen een auto onderweg tegen! Gelukkig was dit op de enige plek waar we iet wat uit konden wijken, dus dat liep met een sisser af. Eenmaal boven werden we beloond met een prachtig uitzicht! Tot aan de horizon zag je alleen maar vlak land en her en der een knal rode zandweg die als een rode slang door her landschap kroop. Hier hebben we ons eten gekookt in het bijzijn van een nieuwsgierige kangoeroe en genoten we van de zonsondergang. Vervolgens was het tijd de rit naar de slaapplek in het pikdonker af te leggen. Een leuke ervaring over de onverharde wegen! Ons bussie had dan ook een prachtige rode tint achteraf.

We weten nu ook waarom er zo veel kangoeroes aangereden worden, ze zitten massaal langs de weg!!

Eind goed al goed, we hebben vandaag overleeft... Nu zijn we doodmoe. De foto's van mount oxley volgen nog, in ieder geval kunnen jullie Bourke vast bekijken!

Wij duiken lekker ons bed in, om morgen Marnix weer eens te kunnen zien in Dubbo, na bijna 5 (??) maanden. Heel gezellig!

Welteruste en

Goodziens :D!

1. Hanny:
    19 september 2017
    Leuk en spannend. Klaar met werk en dan weer naar t Zuid/Oosten. Dat is eén lange weg zo te zien en ik hoop voor jullie een beter begaanbare weg. Alhoewel jullie je ook redden op slechte wegen. Wat zal Marnix opkijken. 5 maanden, dat is best lang en ik kan het weten. Jullie zijn al bijna 5 maanden in Australië en naar beter weten tel ik de dagen. Heel veel plezier in jullie mooie campertje. Leuke fotos ook, heeft een campingmaatje die gemaakt of met een zelfontspanner? Tot het volgende blog lieverds!
  2. Joke en cees:
    19 september 2017
    Op de foto's kun je idd goed het verschil tussen arm en rijk zien. Vind het heel fijn voor jullie dat de reis eindelijk weer verder kan. Jullie hebben er hard voor gewerkt👍. Nu maar weer een tijdje genieten van Australië. Heel veel plezier straks met Marnix. Xx
  3. Joke en cees:
    19 september 2017
    Op de foto's kun je idd goed het verschil tussen arm en rijk zien. Vind het fijn voor jullie dat jullie weer kunnen gaan genieten van Australië, jullie hebben er ook hard voor gewerkt. Heel veel plezier straks met Marnix. Geniet weer van jullie vrijheid. Xxx
  4. Roeland Lamers:
    19 september 2017
    Fijn wat van jullie tevoren en te zien,leuke foto's.
    Dus jullie trekken nu verder,ff tied veur vakantie,goed zo.
    Zo te zien is alles goed met jullie,hier is alles OK,ook met
    de hondjes en de kip !!!!! 'T ga jullie goed
    Liefs Roeland